Świąteczne dyktando



Bardzo dawno nie widziałam wyzwań z dyktandem. Jak zobaczyłam co przygotowały tym razem Esy floresy nie mogłam się nie skusić.


Treść dyktanda wyglądała tak:
Przygotuj

1. Prostokątną bazę kartki ( umnie jak zwykle prostokąt nieco jamnikowaty, smukły -takie lubie najbardziej)
2. Prostokąt o 4mm mniejszy od bazy, (postawiłam na delikatny, migoczący brokat)
3. Prostokąt o 6mm mniejszy od w/w  (tu mój ulubiony świąteczny papier z kolekcji LemonCraft, pełen listków i zomowych owocków)
4. Prostokąt o długości o 1cm mniejszy i szerokości równej połowie szerokości papieru z pkt. 3
5. Drugi prostokąt o 6mm mniejszy od papieru z pkt. 4
6. Okrągłą serwetkę (bardzo delikatna falbanka z brokatowego kartonu)
7. Kółko z papieru mniejsze od serwetki
8. Koronkę, border...z tekturki, wykrojnika, materiału (u mnie pojawił się bardzo delikatny border z kalki, udający wzory, jakie szron maluje na szybach)
9. Dowolny napis
10. Dowolną kompozycję kwiatową zawierającą liście
11. Inne ozdoby, kostki dystansujące wg uznania. (opalizujące gwiazdki i kokardka)

Kolorystyka i dobór papierów wg uznania

Dyktando

1. Na bazę naklej papier z pkt.2, a następnie prostokąt z pkt.3.
2. Na prostokąt z pkt. 4 naklej ten z pkt 5 – tak sklejony element naklej na naszą kartkę w odległości 1cm od lewego brzegu.
3. Wzdłuż prawego brzegu naklejonego prostokąta naklej border, koronkę itp., tak, aby jej część wystawała poza brzeg.
4. Na okrągłą serwetkę naklej papierowe kółko, całość przyklej na kartce.
5. Naklej kompozycje kwiatowa na tym kółku, umieść tam również przygotowany napis.
6. W prawym dolnym wierzchołku kartki oraz w lewym górnym wierzchołku wąskiego prostokąta przyklej po 3 perełki, guziczki, kropeczki...
7. Jeśli chcesz możesz „chlapnąć”, „ciapnąć” np., splashem

Niby to samo dyktando, te same papiery, a powstały dwie rózne kartki:





Komentarze

  1. Muszę przyznać, że bardzo mi się podoba taki jamnik :) Super praca. Dziękuję za udział w essowej zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna. Dziękuję za udział w Essowym Dyktandzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za udział w Essowym wyzwaniu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz